Amigurumi·Crochet·Haken·Handmade

Lilla Dolfijn

Mijn eerste patroon uit ‘Zoomigurumi 4’. Dit boek is zo mijn ding. 15 amigurumipatronen van ontwerpers afkomstig uit de hele wereld gebundeld door Joke Vermeiren. 

My first pattern from the book ‘Zoomigurumi 4’. A book composed by Joke Vermeiren from Amigurumipatterns.net. In the book you can find 15 amigurumidesigns from amigurumiartists all over the world. I made Doris the dolphin but renamed her Lilla Dolphin. My dolphin is a real lady who likes a little blingbling. These books are also available as E-books. 


Doris de Dolfijn werd door mij omgedoopt tot Lilla Dolfijn. Een dolfijn met een vrouwelijke touch en een beetje blingbling. 


De Zoomigurumiboeken zijn super en ik kan ze aan iedere haakliefhebber aanraden. Zowel een beginnend haker als iemand met meer ervaring kan meteen aan de slag met dit boek. Dit is een patroon met moeilijkheidsgraad **. Ik ging voor een ander kleurtje namelijk een zacht lila. Kleuren kies ik op gevoel en ik zag meteen het ontwerp voor me in dit lief kleurtje.   Je begint met het haken van de 2 oogranden in een contrasterend kleurtje voor een leuk detail. Het lijfje haak je in 1 kleur van snuit tot staart. Grote zwarte veiligheidsoogjes stellen de grote lieve kijkers van het dier voor. 

The Zoomigurumi books are awesome. I would recommend them to every crochet addict. This is a pattern with a two star difficulty. I didn’t go for dolphin grey but a soft purple. 


Opletten bij het vullen dat je de snuit ook goed opvult. Ik gebruik hiervoor de achterzijde van een potlood met het gommetje eraan dus. Prutsen doe ik wat bij het haken van de staartvinnen. 

Als laatste haak je de 3 vinnen. Alledrie op dezelfde wijze. 


Voor het aaneennaaien speld ik eerst alles mooi op zijn plaats vooraleer ik start met naaien. Er staat altijd in het patroon in welke toer je iets moet aannaaien of waar je oogjes moet plaatsen. Het naaien begint aardig te lukken. Oefening baart kunst. 


Voor de afwerking vond ik paarse pailletten die de glinsterende waterdruppels voorstellen. 6 rond elk ooglid en dan willekeurig wat genaaid op de achterrug. 


Dit is een Christel Krukkert ontwerp net zoals ik Sientje Paard en James Ijsbeer al van haar haakte. Ik hou wel van wat grotere knuffels. Het zijn geen flitsende ontwerpen met tien kleurwissels maar mooi in eenvoud. 

Een dol-fijn projectje dus. 

Ellen

X

Materialenlijst:

  • Haaknaald 2,5 mm
  • Lichtpaars Annell Miami (code 8951 584) 3,20 EUR/bol. Je hebt net geen volledige bol nodig. 
  • Restje paars Scheepjes Softfun
  • Vulwol
  • Pailletten 6 mm Rayher (art.nr. 39 211 33 1,45 EUR voor zakje van 500 stuks)
  • Veiligheidsoogjes

Bron:

‘Zoomigurumi 4’ (ISBN 978 94 6131 377 5).         Samengesteld door Joke Vermeiren.                     Bestelling via http://www.standaardboekhandel.be         14,95 EUR                                                                         

Check ook eens:

http://www.amigurumipatterns.net 

Deel je creaties op facebook.com/AmigurumiPatterns.net 

http://www.christelkrukkert.nl

Whoopwhoop I got a regram on instagram 


Altijd leuk (trots) als je je diertje plots ziet verschijnen. 

Een gedachte over “Lilla Dolfijn

Plaats een reactie