Amigurumi·Crochet·Diy·Haken·Handmade·Knuffels·Yarn

Zeemeerminnen en ridders

Met 1 meisje en 2 jongens in huis zijn zeemeerminnen en ridders dagelijkse kost…

Alhoewel dat tegenwoordig ‘Minecraft’ heet en het hipper is om ‘mermaid’ te zeggen (tnx Dora).

When you have 2 boys and a girl running around the house then you know mermaids and knights are not far away…

Diep in de zee…

Dit haakpakket (9,95 EUR) van Wolcafé  (https://www.wolcafé.nlkocht ik op de eerste Belgische Handwerkbeurs in Flanders Expo (Gent). Voor de eerste maal georganiseerd maar meteen een schot in de roos.  Veel Nederlandse standhouders waaronder dus ook Wolcafé.

This design I bought in a package with the pattern and yarn for 9,95 EUR on a craft fair.  This craft fair was organized for the first time here in Belgium in Flanders Expo (Ghent).  The fair was a huge success and I’m already looking forward to next year.

Processed with MOLDIV

Omdat mijn dochter grote fan is van zeemeerminnen moest ik er dringend eens eentje haken.  Een haakpakket kopen is dan ook ideaal.  Je hebt het patroon, de juiste hoeveelheid garen en veiligheidsoogjes in 1 pakket en kan meteen aan de slag.

I really like the idea of the crochet package with pattern, yarn, safety eyes…you have everything you need.  Just the amount of yarn necessary and you can start immediately.

Geen zeemeermin zonder een trouwe vriend…

Deze guitige zeebewoner kocht ik als pakket op KreaDoe 2017.  In 4 van de 8 pootjes stop je een rammelkraal.   Het pakket kocht ik bij Creatief Boetiek (https://www.creatiefboetiek.nl). Ook de rammelkralen zaten in het pakket maar hoef je niet te gebruiken.

Every mermaid has a faithful friend on her side…meet mine…octo.  This pattern isn’t available in English.

Ik gebruikte enkel niet de bijgeleverde veiligheidsoogjes die vond ik wat te groot.  Ik ging voor kleine roze exemplaartjes.  Ben je niet zeker over de veiligheid van de oogjes borduur ze dan gewoon.

IMG_7051

Ridderprinses

Wat een leuke opdracht!  Of ik een ridderhelm muts zou kunnen haken.  Tuurlijk proberen we dit even.

Go check out this Dutch designer.  Her website is also in English.  The pattern for the ‘Knight Hemlet’ is available in English for 3,50 EUR you can also make a felted one.  It’s available in 3 sizes (toddler, child and teenager).  The yarn I used is Scheepjes Pittsburgh and suitable for crochet hook 4-5 mm.

Stap 1 … op zoek naar een patroon.  Ik vond een Nederlandstalig exemplaar bij Annelies Baes van Vicarno (https://www.vicarno.com).

Deze Nederlandse ontwerpster is een krak in het ontwerpen van sjaals wauuuuwww.  Ik vond het super om haar ontwerpen te ontdekken.  En altijd leuk de gratis patronen op de website.  Voor 3,50 EUR kocht ik het patroon.  Betalen, downloaden en ik kon meteen aan de slag.  Het patroon werd in 2 maten beschreven. Peuter (maat 45-50 cm) en kleutermaat (50-55 cm).

Processed with MOLDIV

Stap 2…het garen.  De muts wordt gehaakt in Scheepjes Pittsburgh.  Het is een klassiek garen.  Een combinatie van wol (40%) en acryl (60%) zorgt voor de stevigheid en vormvastheid.  Uitermate geschikt voor mutsen.  Je kan hem volledig in het grijs haken of werken met een contrasterend kleur zoals het blauw.

Stap 3haken maar.  Je gebruikt haaknaald 4,5 of 5 mm.  De helm moet je strak haken dus je voelt dit wel zelf aan.  Het patroon is duidelijk geschreven.  Je krijgt er ook voldoende foto’s bij.  Kortom een geslaagd patroon.  Het haken verliep vlot en ik ondervond geen enkel probleem.  Ik werkte af met stoere, grijze knopen.  Enkel het vizier blokte ik wel.

Stap 4…aandoen…ziehier het resultaat.  Best geslaagd!!!

Lilly de ridderprinses

Vergeet niet om mijn FB-pagina te liken…

https://m.facebook.com/mespetitscalins/

Don’t forget to like my FB-page…

Ellen

x

Plaats een reactie